25 års tårta

Äntligen har jag fått utnyttja min kreativasida och skapat en födelsedagstårta åt min underbara svägerska Linda :) Det blev en tvåvåningstårta (min första), fylld med massa smaskigt. Jag blev trots allt skapligt nöjd med tårtan, det är själva täckningen av tårtan som inte riktigt vill gå min väg, något jag måste öva på, vilket dock inte är det lättaste. För att få öva måste det bakas tårtor, och vart ska dessa färdiga tårtor sedan ta vägen ?


Översta tårtan innehåller blåbär glasscream och lemoncurd. Den undre after eightfluff och pårongrädde. De är spacklade med smörkräm, täckta med marsipan och dekorationerna gjorda i sockerpasta.

 

Kommentarer
Postat av: jessica

Du är så duktig babe! :)

2010-08-18 @ 16:17:10
URL: http://jessicawaleij.blogg.se/
Postat av: michelle

Jättefint! Så duktig du är :)

Hur gör man sockerpasta? Går det att köpa?

2011-01-18 @ 19:11:56
URL: http://michellepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0